tammikuu 30, 2017 Mikko Laine

Miksi yksi hakukoneoptimoija voi olla parempi kuin monta (suuret yritykset)

Hakukoneoptimointialan maine kärsii valitettavasti siitä, että se tuntuu syystä tai toisesta vetävän puoleensa huijariyrityksiä. Kuten olen jo aiemmin todennut, asiakkaan on yleensä helppo erottaa nämä kysymällä yritykseltä viimeaikaisia tuloksia hakukoneoptimoinnin tuloksista hakusanoilla, joita ihmiset hakevat (vähintään 50 hakua/kk, mieluiten enemmän).

En tietenkään missään nimessä väitä olevani maailman tai edes Suomen paras hakukoneoptimoija. Haluan vain tehdä parhaani sen eteen ettei ala saa huonoa mainetta.

Siksi esittelen myös omia tuloksiani täällä.

Mennään kuitenkin itse asiaan eli…

Kannattaako asiakkaana valita yksin toimiva hakukoneoptimoija vai suuri ja tunnettu yritys?

Kyseessä on toki osittain mieltymyskysymys mutta asiaa voidaan tarkastella myös faktojen kautta.

FAKTA 1:

Hakukoneoptimointi-aiheisissa hauissa eli hauissa, joissa hakukoneoptimointiyritykset kilpailevat keskenään enemmän tai vähemmän, näkyy kärkijoukossa yhtä paljon yksin toimivia experttejä kuin suuria yrityksiä.

Näin ollen voidaan todeta, että tilanne on tulosten puolesta ainakin tällä melko luotettavalla mittarilla jokseenkin tasan.

 

FAKTA 2:

Ostaja maksaa suurelle yritykselle myös sen toiminnasta.

Suurella yrityksellä on vastaavasti myös suuret kulut.

Toimitilojen vuokrat, suuren henkilökunnan palkat, virkistystapahtumat ja muut suuret kulut tulevat suoraan hintaan asiakkaan maksettavaksi.

 

FAKTA 3:

Ihminen ostaa suureksi osaksi tunteella.

Näin ollen suuren yrityksen brändi on usein viehättävämpi vaihtoehto kuin yksin toimiva expertti.

Logiikalla katsottuna ja edellä esitettyjen faktojen pohjalta tilanne ei välttämättä kuitenkaan ole näin?

Kumpi lopulta vetoaa itseesi paremmin?

 

Haluatko yrityksesi Googlen kärkeen?

100% yrityksemme asiakkaista on noussut Googlen 1. sivulle.
Saadaksesi yrityksellesi saman, parhaiten liikkeelle pääset
tästä.